Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


The Sims 2

 A The Sims 2 egy stratégiai élet-szimulációs játék, melyet a Maxis készített és az electronic Arts adott ki. Az egyik legtöbbet eladott videojátéknak, a The Simsnek a folytatása (ami 2000. február 4-én került a boltok polcaira), majd Magyarországon a második verzió 2004. szeptember 17-én jelent meg, először csak angol nyelven, majd később ingyen becserélték a magyar nyelvű kiadásra. A játék zenéjét Mark Mothersbaugh szerezte.

A játék lényege azonos elődjéével, a The Sims-szel, vagyis a játékos a simjei életét irányítja: kapcsolatokat alakít ki, mindennapi tevékenységei végezteti vele, dolgoztatja, szórakoztatja, a való élethez hasonlóan. A játéknak nincs vége, új simek születnek. A Sims 2-ben a simeknek életcéljaik, akarataik, félelmeik vannak, amiket pozitívan és negatívan is megélhetnek.

A játék a Simsen alapszik, de továbbfejlesztették, így a simeknek most már hat életszakasza van, valamint 3D grafikája is jobb lett. A játék megjelenése után azonnal sikeressé vált, egymilliót adtak el belőle az első héten. A játékot sokféle kritika is érte, de ennek ellenére, mivel 2006 júliusára több mint tizenhárommillió példányt adtak el belőle, a 2004-es év legsikeresebb játékává vált. A játéknak folytatása készül, a The Sims 3. mely 2009. június 2-án fog megjelenni. A The Sims 2 website 2008 áprilisában ünnepelte a százmilliomodik eladott példányt.

 

Egy sim hat életszakaszt élhet meg: újszülött, totyogó, gyerek, kamasz vagy tinédzser, felnőtt és idős. A simek természetes körülmények között idős korban halnak meg, de a pontos időpont attól függ, hogy az életcélszint-mutatójuk mennyin állt időssé válásuk napján. Természetellenes módon csak totyogó kor után halhatnak meg, bár a gyerekeket is általában elviszi a szociális gondozó mielőtt a szükségleteik kritikusan mélyre süllyednének (vagy ha nem jár iskolába ill. elhanyagolják). A különböző életszakaszok különböző kalandokkal szolgálnak, tehát a gyermekek nem képesek olyan dolgokra, melyekre a felnőttek igen. Ilyen a főzés, a kisgyerekek gondozása, valamint a csecsemők felügyelésére. Azonban a felnőttek sem tudnak használni pl. gyerekjátékokat. Annak ellenére, hogy ha egy sim szül, csecsemőnek ad életet, a csecsemő életszakaszt mégsem lehet választani család létrehozásakor. Tehát ha egy bébit akarunk létrehozni, azt csak játék közben tehetjük meg.

  • Csecsemő (Baby): Ez a Sims 2 első életszakasza.Ez a korszak 3 napig tart. A csecsemők sokat alszanak. A simek (felnőttek és tinik) tejet adnak nekik, pelenkázzák, fürdetik és szeretik őket.
  • Tipegő (Toddler): Ez a játék második életszakasza. A totyogókat meg lehet tanítani járni, beszélni és kiswc-t használni. A totyogók tejet isznak és bébipépet esznek, melyeket etetőszékben is fel lehet szolgálni nekik. Tanítani őket nem kötelező, de növeli az életcélpontjaikat, míg gyermekké nem válnak.
  • Kisgyerek (Child): Ez a harmadik életszakasz. A gyerekek iskolába járnak, és a játékaikkal játszanak. Amennyiben éheznek, otthon hagyják, vagy semmibe veszik őket, valamint nem járnak iskolába, elviszi őket a szociális munkás.
  • Tinédzser (Teen): Ez a simek negyedik életszakasza. A legtöbb tini képes ugyanazokra a dolgokra, mint a felnőttek, azzal a különbséggel, hogy még iskolába járnak és nem jelentkezhetnek felnőtt munkára.
  • Felnőtt (Adult): Ez az ötödik életszakasz. Ez a hagyományos The Sims játék.
  • Idős (Elder): Ez a hatodik és egyben utolsó életszakasz a sim életében. Úgy élnek, mint a felnőttek, de csak a férfiaknak születhet gyereke, tehát ebben a korban a simek nem lehetnek állapotosak, de örökbe fogadhatnak gyerekeket. A simek folytathatják eddigi munkájukat, de akár vissza is vonulhatnak, és nyugdíjat kaphatnak. A munkanélküli idős simek a tinédzserekéhez hasonló munkák közül választhatnak. Hamarabb fáradnak, mint a felnőttek, és mikor meghalnak, utolsó napjukon eljön érte a kaszás, hogy elvigye a sim lelkét.

MEGJEGYZÉS: Az Egyetem kiegészítőben van még egy életszakasz a kamasz és a felnőtt közt,a fiatal felnőtt,de ez csak az egyetemre küldötteknél esedékes.